De sociale, rode vloer, daar laat GroenLinks geen mensen doorheen zakken. GroenLinks verzet zich dan ook tegen de groeiende ongelijkheid in inkomens en vermogens. Zegt nee tegen verhoging van de btw en afschaffing van de dividendbelasting, waardoor aandeelhouders zomaar 1,4 miljard euro krijgen, ieder jaar opnieuw. Welvaart is er voor alle mensen, en niet alleen voor de rijke. Dit geldt in Nederland en dus ook in Assen.

Het groene, ecologische plafond, daar laat GroenLinks ons niet doorheen knallen. GroenLinks is dé klimaatpartij, die als beste inspeelt op de klimaatverandering. GroenLinks neemt het Parijse klimaatakkoord écht serieus, zet zich in om de CO2-uitstoot snel en fors naar beneden te krijgen. Dit betekent minder energie verbruiken, zonnepanelen aanleggen, windmolens bouwen, vaker de fiets pakken in plaats van de auto. De wereld is niet alleen van ons, maar ook van onze kinderen.

Het goede leven speelt zich af tussen een rode vloer en een groen plafond.