Rob Molijn,plv raadslid, is naar het opiniërend Blok B geweest. Op de agenda stond:
GGD- begroting, Deregulering en de Ontwikkelingsvisie Detailhandel en Horeca/ Ontwikkelingsvisie Binnenstad.

Onderstaand een verslag van Rob.

Onderwerp deregulering, aanpak 30 produkten. Voor onze fractie staat voorop dat deregulering een sympathiek streven is maar tegelijk dat regulering in ons dichtbevolkte land ook noodzakelijk is. VRIJHEID IN GEBONDENHEID. Dit lijkt ons een prima voorstel. Wel stellen wij voor het niet te laten bij een eenmalige verbetering van een beperkt aantal produkten. Het is veel beter continu de vinger aan de pols te houden bij irritaties of frustraties van gebruikers over gevolgde procedures. Dan kan het komen tot tussentijdse bijstelling ! Ontwikkelingsvisie binnenstad, detailhandel en horeca: Het is in onze ogen niet veel meer dan een opsomming van dat wat al bekend is. Voor ons staat in dit geval ook voorop dat de markt zijn werk moet doen. De overheid kan niet veel meer dan faciliteren en de stad op de kaart houden door een goede p.r en evenmentenbeleid. Sommige partijen stippen het wonen boven winkels aan. Een goed streven maar veel fundamenteler is de uitbreidingsdrang van de stad via nieuwe wijken aan banden te leggen. Je ziet ook dat de noodzakelijke winkelvoorzieningen in de buitenwijken concurreren met de binnenstad en dan nog soms een zieltogend bestaan lijden (bijv. het Sticht in Baggelhuizen). Het is veel beter om de capaciteit van de binnenstad met name qua wonen optimaal te benutten. Een goed voorbeeld kan het industrieterrein bij de haven zijn. Een versterking van de binnenstad is ook een buffer tegen het toch wel hoge winkeloppervlak van nu.